Fat City (1972)

Surova, onoliko koliko je i sam život, neo noir drama o gubitnicima i "dobitnicima" je jedan od boljih filmova legendarnog Džona Hjustona iz njegove kasnjie filmske faze.

“Fat City” iz daleke 1972 godine je priča o bokseru Tully-u (odlični Stacy Keach) koji se nalazi na zalasku sportske karijere koja i onako nije bila nešto naročito. Životari od dana do dana, maštajući da će se veoma brzo, čim povrati formu, pojaviti u ringu. U teretani upoznaje golobradog Ernie-a (solidni i ovde veoma mladi Jeff Bridges) u kome prepoznaje bokserski potencijal i koga savetuje da se obrati njegovom starom menadžeru ako želi da se okuša u ovoj, kako neki kažu, plemenitoj veštini.

Ova drama Johna Hustona je veoma jednostavne strukture. Paralelno pratimo dve priče (praktično se Keach i Bridges susreću na početku i tek potom pri kraju filma) o ljudima, naizgled, na totalno suprotnim polovima. Jedan je tek na životnom početku a drugi praktično na kraju…Ako posmatramo da je “posao=život” . Shvatićemo veoma brzo da su obojca u stvari autsajderi sa margine… kao, zar ne, i većina od nas.

Ovo nije Roki (koji će nam prikazati ono kako svi mi zamišljamo američki san nekoliko godina kasnije (1976)), ovo je “teška” drama. Teška u smislu realnosti, jer, ako niste znali…život nije lak. Ni u toj Americi.

Nikada marginalci nisu bili, niti će biti, popularni junaci velikih ekrana. Svi mi najčešče želimo, da kada odvojimo ta dva sata našeg “teškog” života za odlazak u mrak bioskopske dvorane, pogledamo neke druge lepše, zabavnije, zanimljivije “živote”… tako da, ako upravo to očekujete od “Grada izobilja” (naziv pod kojim će te ga pronaći na repertoaru Kinoteke) onda on nije za vas.

“Fat City” ima predivnu fotografiju za koju je zaslužen čuveni Conrad Hall , vrhunske glumce i dobar scenario. Sa druge strane kamere, režiser John Huston se na bavi nekakvim rediteljskim egzibicijama, već nam radnju predstavlja u gotovo polu-dokumetarnom stilu, na tragu napr. našeg crnog talasa (mislim na dela Pavlovića,Petrovića,Žilnika itd…).

Najveći problem predstavlja sam scenarijo, tj. povremeni dijalozi koji nisu dovoljno efektni i zanimljivi. Opet, ako gledamo sudbine običnih ljudi, nekako je i za očekivati da i njihovi razgovori budu ponekad obični. Nemam puno zamerki samom filmu, i osnovni motiv što mu dajem, relativno malu ocenu, jeste taj što mi se on, na tom nekom ličnom planu i nije toliko dojmio. Mada, film koji počinje ovako (barem dok youtube ne ukloni donji video) definitivno ne može biti loš.

Na skali od (1-6) ocena: 4

recenzija: Biograf

About Biograf 910 Articles
Direktor, vlasnik i suvlasnik kompanije BVIZ LTD koja je osnovana sa ciljem obeležavanja, praćenja i čuvanja ugleda lika i dela Bozze Vampira iz Zemuna. Poslednjih godina, nakon što se Bozza povukao iz javnog života, BVIZ LTD na čelu sa sjajnim Biografom, krpi kraj sa krajem pišući recenzije onih filmova koje je, uglavnom, retko ko i gledao a još ređe i čitao (te recenzije)... - autor je svih epizoda na ovom sajtu Nagrade: VEMI za najbolji night soap (1999, 2001); VOSKAR za sporedne efekte (2003); VULICER za najbolji roman u kategoriji "Romani sa Bozzom Vampirom" (2004) V- je prvo slovo reči VAMPIR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.




This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.