The Limehouse Golem (2016)

Ako ste član biblioteke onda ste verovatno i ubica, poručuju nam autori ovog gotske horor misterije...

Viktorijanski London teroriše grozni ubica. Iskasapljeni leševi (žena, dece i očeva) se nalaze i levo i desno a i gore i dole.  Istragu preuzima ostareli inspektor Kildare (stari dobri Bill Nighy) koji nije, uprkos brilijantnom umu, napredovao u karijeri zbog glasina koje kruže o njemu.  Koje su to glasine, pitate se ?

Istovremeno, muž poznate vodvilj glumice Elizabeth Cree (koju glumi mlada, meni veoma draga, Olivia Cooke) pronađen je i mrtav i otrovan…i to u krevetu. Da li je u pitanju ubistvo ili samoubistvo, opet se pitate  ?

Kako se ove dve istrage veoma brzo ukrste, iskusni inspektor shvata da rešenje misterije Golema iz Lajmhausa (koji nije Džek Trbosek, Džek je trbosekovao par decenija kasnije) može imati itekake (oprostite na ovim bez obzirnim rečima) reperkusije (što bi Vuk K. rekao, posledice) na sudbinu čarobne Elizabet. Ona je  optužena za surovo ubistvo svoga muža koji, u istrazi Kildare-a, postaje i glavno osumnjičeni. Da li je Golem pokojni muž ? Ili je možda Golem Karl Marks (onaj Karl Marks) ?

Ili je to pak, popularni glumac (i kolega Cree) Dan Leno ? Ili je to pak pisac George Gissing ? Odgovore na sva ova pitanja nećete saznati čitajući ove baljezgarije vajnog “kritičara” već pažljivo gledajući ovu gotsku horor misteriju. Ako već krenete tim putem, znajte da je ovde horor dat na kašičicu a dedukcija na kašiku. Centralno mesto zauzima prikaz pozorišnog života (i scene) vodvilja/burleske/kabarea, odnosno “Music Hall-a” tog, londonskog, doba, a  on nam je dat na ogromnu kutlaču.

Ta “kutlača” je i najbolji deo filma. Scenografija, mizanscen, kostimi… sve deluje prilično verno. Mislim, nisam baš živeo u to doba (ipak nisam toliko mator) ali Juan Carlos Medina (režiser) je uspeo da me, svojom  vizuelnom prezentacijom, “uvuče” u  taj vremenski period. Nažalost, sve ostalo i ne funkcioniše  kako treba. Pre svega mislim na samu misteriju koja, čini mi se upravo zbog načina na koji nam je predstavljena (kada nam svako ubistvo prikazuju iz vizure jednog od osumnjičenih), jednostavno nije dovoljno zanimljiva. Problem je i to što su sva Golemova ubistva predočena u vidu flešbekova, tj. več su se odigrala, te nemamo nikakvu strepnju ni za jednog  od naših protagonista. Isforsirani zaplet sa suđenjem a pogotovo ne baš originalni rasplet, samo dodatno pocrtavaju nesposobnost autora da nam donesu bar malo trilera, malo uzbuđenja. 

Sve u svemu, bledi krajnji utisak malecno vade solidni glumci i što bi ono rekli “dobre produkcijske vrednosti”.

 

Na skali od (1-6) ocena: 3

recenzija: Biograf

About Biograf 846 Articles
Direktor, vlasnik i suvlasnik kompanije BVIZ LTD koja je osnovana sa ciljem obeležavanja, praćenja i čuvanja ugleda lika i dela Bozze Vampira iz Zemuna. Poslednjih godina, nakon što se Bozza povukao iz javnog života, BVIZ LTD na čelu sa sjajnim Biografom, krpi kraj sa krajem pišući recenzije onih filmova koje je, uglavnom, retko ko i gledao a još ređe i čitao (te recenzije)... - autor je svih epizoda na ovom sajtu Nagrade: VEMI za najbolji night soap (1999, 2001); VOSKAR za sporedne efekte (2003); VULICER za najbolji roman u kategoriji "Romani sa Bozzom Vampirom" (2004) V- je prvo slovo reči VAMPIR

Be the first to comment

Postavite pitanje ili ostavite komentar...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.